Miten Älylataamossa opettaminen on vaikuttanut omaan työskentelymotivaatioosi?
Ei ole kokemusta
Ei ole vaikuttanut motivaatioon
En ole opettanut kyseisessä tilassa.
En ole opettanut älylataamossa
En ole opettanut älylataamossa, mutta opekokouksiin se on tuonut mukavaa ilmapiiriä ja siten vaikuttanut motivaatioon.
En ole opettanut älylataamossa.
En ole opettanut, mutta tila on mukava!!!
En ole vielä koskaan opettanut Älylataamossa. Aion kyllä kokeilla, jossain vaiheessa…
Itsellä lataamon käyttö on vielä “pitäisi”-asteella…
Lisännyt motivaatiota, koska siellä ilmapiiri tuntuu olevan rennompi ja henkinen välimatka opettajan ja opiskelijoiden välillä on pienempi. Opettajan ja opiskelijan välillä ei ole pöytää ja tekniikkaa. Opettaja voi riisua kengät ja kömpiä opiskelijoiden viereen juttelemaan esimerkiksi ryhmätön etenemisestä. Tila haastaa miettimään uusia ratkaisuja.
Motivaatio on ykköstä muutenkin.
Opiskelijat pitävät tilasta paljon ja ovat motivoituneita käyttämään sitä, joten onhan se mukavaa kun oppilaat tekevät töitä innostuneemmin. Lähinnä olemme tehneet projektitöitä/paritehtäviä siellä ja sen ympäristössä. Itselle tulee kävelyä enemmän kun kierrän koulua eri ryhmien luona eli se tuo vaihtelua.
Parantanut, kun nähnyt oppilaidenkin viihtyvän.
Tuo vaihtelua työpäivään.
Uusi erilainen ympäristö on parantanut työskentelymotivaatiota
Vaatii vielä ajattelutyötä, miten sitä voi käyttää. Se ei toimi perinteisenä luokkatilana, ja siksi sen hyötyjä täytyy opetella soveltamaan. Opiskelijat viihtyvät ja pitävät tilaa rentona opiskelutilana. Tekniikka ei ehkä vielä toimi (äänentoisto-ongelmaa). Siisteyteen myös tekisi mieli sanoa pari sanaa, koska siellä vietetään paljon omaa aikaa ja siksi sinne ei ole mukava mennä, kun roskat ja paperit ym. pelimateriaali lojuu pitkin lattioita.
Viikkopalaverit ja opettajien kokoukset ovat olleet aikaisempaa miellyttävämpää
Savonlinnan lyseon lukioÄlylataamon opettajakysely 20175.4.2017