Kuinka kehittäisin lukiotani oppilaitoksena?

Enpä osaa sa­noa

Li­säi­sin läm­pöä kou­luun niin op­pi­lai­den ei tar­vit­si­si pa­lel­la

Pa­rem­pi ilma­pii­ri niin opet­ta­jien kuin op­pi­lai­den vä­lil­lä.

Yh­teis­hen­ges­sä oli­si hie­man pa­ran­net­ta­vaa, ehkä joku ta­pah­tu­ma, min­kä avul­la sitä voi­si ko­hot­taa.

En oi­kein osaa sa­noa, ehkä vä­hän moni­puo­li­sem­min li­sää kurs­se­ja

Kaik­ki on hy­vin niin en mi­ten­kään.

Sai­si päät­tää kaik­ki ai­neet mit­kä kir­joit­taa

Ehkä li­sää op­pi­las­kun­nan jär­jes­tä­miä ta­pah­tu­mia, li­sää oles­ke­lu­ti­lo­ja tau­ko­ja var­ten.

Työ­rau­ha tun­neil­la vaa­tii pa­ran­ta­mis­ta

En tiiä

Enem­män va­lit­ta­via kurs­se­ja ja esim. Fy­siik­kaan ja ke­mi­aan use­am­pi opet­ta­ja, jot­ta oli­si edes vä­hän va­lin­nan­va­raa.

En osaa sa­noa.

Pa­kol­lis­ten kurs­sien mää­rää voi­si hie­man kar­sia, esi­mer­kik­si his­to­ri­an 4. kurs­sin voi­si pois­taa pa­kol­li­sis­ta kurs­seis­ta.

En osaa sa­noa

6-jak­so­jär­jes­tel­mä pois

Ei ipa­de­ja

Muu­ta­ma ai­neen­o­pet­ta­ja voi­si olla am­mat­ti­tai­toi­sem­pi.

En mi­ten­kään

Mie­les­tä­ni kou­lum­me on täl­lä het­kel­lä hyvä näin, enkä osaa sa­noa, mitä voi­si ke­hit­tää.

Opet­ta­jat voi­si­vat olla in­nos­tu­neem­pia ja kan­nus­ta­vai­sem­pia. Ja ipa­de­jä kyl­lä käy­te­tään, mut­ta lii­an vä­hän sa­moin kuin muu­ta tek­niik­kaa sai­si käyt­tää vie­lä enem­män.

iPa­dien käyt­töön jär­ke­vyyt­tä

Ru­pe­ai­sin hil­jal­leen hank­ki­maan vä­hän nuo­rem­pia opet­ta­jia.

Vaih­tai­sin opet­ta­jia jois­sain. Yrit­täi­sin pa­ran­taa op­pi­lai­den mo­ti­vaa­ti­o­ta jo­ten­kin= esi­mer­kik­si pa­rem­pi pää­sy­raja jne.

Tääl­lä me­nee pää se­kai­sin, pi­täis heti tie­tää, mitä sitä ha­lu­aa teh­dä.

Opis­ke­lu­muo­dot voi­si­vat olla moni­puo­li­sem­pia. Muis­tiin­pa­no­jen kir­joit­ta­mi­sen ohel­la re­aa­li­ai­neis­sa voi­si teh­dä enem­män teh­tä­viä.

Vaih­tai­sin kuu­si­jak­so­jär­jes­tel­män toi­seen

En osaa sa­noa.

Jot­kut opet­ta­jat ei­vät ole mie­les­tä­ni hy­viä

Ehkä enem­män pa­nos­tus­ta yh­teis­hen­gen pa­ran­ta­mi­seen.

En oi­kein tie­dä

Pä­dit pois

En mi­ten­kään.

Ei pa­re­ja tms ope­tuk­ses­sa kun häi­rit­see vaan

Olen täl­lä het­kel­lä tyy­ty­väi­nen opis­ke­luun lu­ki­os­sa, jo­ten en vält­tä­mät­tä läh­ti­si muut­ta­maan mi­tään.

Pa­dit pois.

En osaa sa­noa

Jak­so­jär­jes­tel­mä on to­del­la huo­no. Opis­ke­lu tah­ti lii­an no­pea ja asi­oi­ta ei ehdi si­säis­tää tar­peek­si hy­vin. Vii­si- tai neli­jak­so­jär­jes­tel­mä oli­si pa­rem­pi. Näin kir­jo­ja­kin sääs­tyi­si ja ra­haa ei ku­lui­si niin pal­jon. Ei ipa­de­ja ai­na­kaan niil­le kurs­seil­le, joi­ta ei­vät säh­köi­set kir­joi­tuk­set kos­ke.

Sa­von­lin­nan ly­se­on lu­kioToi­sen vuo­si­kurs­sin olo­ky­se­ly 2013-20147.4.2014