Mikäli koet lukio-opinnot liian raskaiksi, kerro mikä tekee ne raskaiksi?

Työn mää­rä/ajan puu­te.

Lo­mal­la jou­tuu lu­ke­maan ko­kei­siin kos­ka koe­viik­ko­ja ol­lut heti lo­mien jäl­keen, eli ei siis ole oi­ke­as­taan ol­lut oi­kei­ta lo­mia vaan luku­lo­mia

Mo­net ko­keet esim. kie­lis­sä.

Ai­van lii­kaa asi­aa käy­dään sa­mal­la ker­taa ja lii­an no­pe­as­ti. Eten­kin ma­ti­kas­sa se nä­kyy nu­me­rois­sa, kos­ka ei ehdi op­pia yhtä asi­aa kun men­nään jo seu­raa­vaan.

Hy­vien arvo­sa­no­jen ta­voit­te­lu, ja mo­net opet­ta­jat lei­maa­vat tie­tyt op­pi­laat huo­noik­si, mikä ei to­del­la­kaan mo­ti­voi pa­ran­ta­maan omia arvo­sa­no­ja tai käyt­täy­ty­mis­tä

Läk­syt, ko­keet, täy­det jak­sot

En koe nii­tä eri­tyi­sen ras­kaak­si, aina sil­lon täl­löin toki tun­tuu vä­sy­neel­tä mut­ta kai­kes­ta pääs­tään yli.

Vä­lil­lä Lii­ka­sen teh­tä­vää mut­ta niis­tä sel­vi­ää.

Lii­kaa te­ke­mis­tä, lii­an no­pea tah­ti , ei ker­keä kaik­kea si­säis­tää kaik­kia asi­oi­ta. Ipa­de­jen kat­so­mi­nen al­kaa kos­kea pää­hän. Opet­ta­jat olet­ta­vat ett­ei op­pi­lail­la ole muu­ta elä­mää ja pai­not­ta­vat vain omien ai­neit­ten­sa tär­keyt­tä ja kaik­keen pi­täi­si pa­nos­taa en­tis­tä enem­män.

Sa­von­lin­nan ly­se­on lu­kioToi­sen vuo­si­kurs­sin olo­ky­se­ly 2013-20147.4.2014