Kuinka kehittäisin lukiotani oppilaitoksena?

Moni­puo­li­sem­mat opis­ke­lu­tek­nii­kat, ei aina vain muis­tiin­pa­no­jen kir­joit­ta­mis­ta.

En osaa sa­noa

Enem­män val­mis­tau­tu­mis­ta töi­hin.

Vä­hem­män Ipa­de­jen käyt­töä

Enem­män so­vel­ta­via kurs­se­ja. Li­sää viih­ty­vyyt­tä luok­ka­huo­nei­siin.

Ko­kei­den­pa­lau­tus­tun­ti on mie­les­tä­ni tur­ha. Jo­kai­nen opet­ta­ja voi pa­laut­taa ko­keet kun on ne kor­jan­nut ja sit­ten yk­si­löl­li­ses­ti an­taa pa­lau­tet­ta, jos se on tar­peen. Tab­le­tei­den käyt­töä voi­si miet­tiä, sil­lä joil­la­kin tun­neil­la ne ovat tur­hia, teh­tä­viä on han­ka­la teh­dä ja tab­le­tit häi­rit­se­vät joi­ta­kui­ta. Niis­sä ai­neis­sa jois­sa ei ole säh­köi­siä yo-ko­kei­ta, ei pi­täi­si lii­kaa käyt­tää tab­let­te­ja, muu­hun kuin tie­to­jen et­si­mi­seen. Kos­ka ne ei­vät pal­ve­le op­pi­mis­ta.

En muut­tai­si mi­tään.

Var­maan enem­män ak­ti­vi­teet­te­ja esim hyp­py­tun­neil­le.

En tiiä

Vä­hen­täi­sin säh­köi­siä ma­te­ri­aa­le­ja

Ly­se­on opet­ta­jat ovat osaa­via, tai­de­lu­ki­os­sa näin ei ole. Mi­kä­li kurs­se­ja tu­li­si voi­da ver­ra­ta, tu­li­si opet­ta­jien tai­de­lu­ki­os­sa olla yhtä pä­te­viä.

Osa opet­ta­jis­ta epä­mo­ti­voi­tu­nei­ta, jol­loin myös ope­tuk­sen taso jää ma­ta­lak­si

Li­sää kurs­si­vaih­to­eh­to­ja

palk­kai­sin hie­man pa­rem­pia opet­ta­jia

Enem­män so­vel­ta­via kurs­se­ja ja tar­kem­min kurs­si­tar­jot­ti­met, että ei ole pak­ko it­se­näi­ses­ti käy­dä kurs­se­ja. Enem­män opet­ta­jia esim. luon­non­tie­tei­siin.

Kaik­ki on hy­vin

En mi­ten­kään.

Opet­ta­jien mo­ti­vaa­ti­o­ta pi­täi­si nos­taa. Hei­tä ei tun­nu kiin­nos­ta­van opet­ta­mi­nen.

Enem­män ryh­mä­työ­tä/esiin­ty­mis­tä.

Ei tule mi­tään eri­tyis­tä mie­leen

En tie­dä.

en tie­dä

Ei mie­les­tä­ni mi­tään uu­dis­tuk­sia tar­vi­ta.

Enem­män jous­ta­vuut­ta ja va­lin­nan­va­paut­ta. Pie­nem­mät ryh­mä­koot.

Pa­ran­ta­mal­la joi­den­kin ai­nei­den ope­tuk­sen ta­soa.

Ny­kyi­sel­tään jo lois­ta­va oppi­lai­tos

Ok

Li­sää ren­tou­tu­mis­paik­ko­ja tauoil­le.

Ei mi­tään ra­di­kaa­lia muu­tos­ta

En ole var­ma.

Ipa­dit pois.

Ku­ka­pa minä olen neu­vo­maan

en osaa sa­noa.

En mi­ten­kään.

Laa­jem­pi kurs­si­tar­jon­ta, jot­ta voi­si opis­kel­la enem­män it­seä kiin­nos­ta­via ai­nei­ta.

En mi­ten­kään

Enem­män oh­jaus­ta jat­ko­kou­lu­tuk­ses­ta jo en­sim­mäi­se­nä vuon­na

Vä­hem­män pa­kol­li­sia kurs­se­ja, esim. his­to­ri­as­sa ja us­kon­nos­sa. Kak­si pa­kol­lis­ta riit­täi­si kä­sit­te­le­mään tär­keim­mät asi­at, li­sää voi­si sit­ten opis­kel­la sy­ven­tä­vil­lä kurs­seil­la

Ei tule mie­leen

En osaa sa­noa

Pa­rem­pi yh­teis­hen­ki ja enem­män opis­ke­li­joi­ta yh­dis­tä­viä ta­pah­tu­mia.

em tie­dä

En tie­dä

En tie­dä

En oi­kein mi­tään

En­tiiä

Pa­nos­tai­sin ope­tuk­sen laa­tuun, jot­kut opet­ta­jat ei­vät ole pä­te­viä ty­hön­sä.

Sa­von­lin­nan ly­se­on lu­kioKol­man­nen vuo­si­kurs­sin päät­tö­ky­se­ly 2014-201529.1.2015