Kuinka kehittäisin lukiotani oppilaitoksena?
Antaisin opettajille enemmän päätösvaltaa ja mahdollisuutta vaikuttaa. Esim. koeviikoton lukio vaikeuttaa heidän elämäänsä paljonkin, muttei heillä ole valtaa vaikuttaa siihen. Päätöksiä voitaisiin tehdä suurempaa ryhmää ajatellen. Olisi myös hyvä tietää millaista opetus konkreettisesti on, siksi Ismo voisi käydä itse istumassa yhdellä oppitunnilla, joten kehittämisideoita varmasti tulisi.
–
Opettajien aktiivisempi rooli palautteen antamisessa opiskelua tukevana osana, jos opiskelija palautetta haluaisi. Pelkät numerot kurssin jälkeen wilmassa kertovat aika vähän siitä, mihin tulisi vielä kiinnittää huomiota, jotta voi kehittyä. Toki ymmärrän, ettei tähän aika tai puhti aina riitä. Muutama opettaja tästä huolimatta sitä joskus on antanut, iso kiitos siitä!
No ilmaistoinnille vois tehä jotai, kun välillä aina vähän haisee.
Enemmän yhteishenkeä kohottavia tapahtumia joiden järjestämiseen osallistuisi muitakin aktiivisia kuin oppilaskunnan hallitus. Esimerkiksi. Liikuntapäiviä tms.
En osaa sanoa.
en osaa sanoa
Enemmän panostettaisiin lukiolaisten keskinäiseen yhteishenkeen ja tutustumiseen.
koeviikot takaisin.
Tekisin muutoksia opetussuunnitelmaan, olisi myös mukavaa jos koulu ei haisisi pahalle heti kun tulee pakkasta.
Selvä systeemi lukuvuoteen–> koeviikot ja kertoa selvästi miten tullaan tulevaisuudessa toimimaan. Enemmän ryhmissä työskentelyä.
–
Palauttaisin koeviikot.
Koeviikot takaisin.
En osaa sanoa
–
Minusta lukion pitää kuunnella vielä enemmän oppilaita ja heidän mielipiteitään, esim. koeviikkoasiassa.
Paremmat tuolit
Vaihtaisin mielestäni epäpäteviä opettajia pois
opettajat voisivat olla opiskelijaläheisempiä
ehkä vähän enemmän yksilöllistä opetusta
Ilmastointiin voisi kiinnittää huomiota
Lisäisin lämmitystä kieliluokka käytävään.
Koeviikot takaisin!
Parempaa ruokaa niin pysyisi pirteänä koko päivän.
–
eos.
En oikein mitenkään, mutta oisin toivonut, että koeviikot olisivat jääneet. Ne olivat mielestäni parempi vaihtoehto.
mielestäni jotkin opettajat voisivat olla ammattitaitoisempia, muuten mainio lukio
–
–
Vähän huono kehittää, kun joidenkin opettajien opetus ei vaan nappaa. Ja jos niitä ryhmätöitä on pako olla, niin olisi hiukka mukavampaa, jos opettaja jakaisi ryhmät, eikä täten hierottaisi sitä joidenkin ihmisten naamaan, ettei heistä erityisemmin pidetä.
–
Joillain opettajilla ei mielestäni ole perusteltuja syitä antaa tiettyä numeroa, vaan opiskelijan naama on näyttöä vahvempi peruste.
–
En siirtyisi sähköisiin oppimateriaaleihin ja päivittäisin opettajakuntaa.
Sähköisten oppikirjojen kursseille tehokkaampaa opetusta/valvontaa, kun suurin osa eksyy täysin muille sivuille kuin missä piti oppia.
No koeviikot voisi palauttaa, en usko että tulevat opiskelijat tulevat tykkäämään tulevista suunnitelmista.
olisi kiva jos koulussa olisi edes hiukan lämmin näin talvis aikaankin. On ikävää opiskella kun hypotermia on lähellä.
Parempi yhteishenki (oppilaskunnan toimintaa voisi jotenkin kehittää, että se palvelisi kaikkien opiskelijoiden etuja) Opettajat voisivat kannustaa enemmän, niin kuin Pete teki
–
.
–
–
Yrittäisin vähän nuorentaa eli hankkisin nuoria ja innokkaita opettajia
Opettajien toimintaa ja käyttäytymistä tulisi seurata tarkemmin, sillä olen havainnut tiettyjen opiskelijoiden suosimista. Koeviikot tulisi ottaa takaisin, sillä koeviikottomuus tekee jaksoista paikoitellen kohtuuttoman rankkoja. Itselläni pihistänyt paljon kokeisiin luku ajasta, jonka vuoksi mm. reaaliaineiden arvosanani ovat tippuneet. Itse en myöskääk tykkää työskennellä tableteilla tai netissä muutenkaan. Perinteinen paperi-kirja-kynä-yhdistelmä on toimivampi ja itse ainakin opin näin paljon paremmin. En kannata sähköistä opiskelua. Maininta vielä oppilaskuntaan, että jatkossa opettajien tulisi valita ehdokkaat, joista sitten opiskelijat äänestäisivät. Nyt oppilaskunnassa on rehellisesti sanoen aivan väärät ihmiset; sellaiset, joita ei pahemmin koulu näytä kiinnostavan ja halusivat vain päästä järjestämään tapahtumia. Mielestäni he eivät edusta oppilaskuntaamme parhaalla mahdollisella tavalla, eivätkä keskity ajamaan opiskelijoiden etuja.
Suolaaa ruokalaan luulis ettei ole kovin vaikea toteuttaa.
Lisää itsenäisiä kursseja suoritettavaksi.
Minun mielestäni olisi hyvä kuunnella lisää oppilaiden mielipiteitä ja kehittää opiskelua siihen suuntaan opetussuunnitelman mahdollistavissa rajoissa. Esimerkiksi opettajat voisivat ottaa myös oppilaiden mielipiteet huomioon opetuksessa ja käyttää erilaisia oppimismenetelmiä, esimerkiksi matematiikassa osa opettajista voisi antaa oppilaiden miettiä kauemmin, kuinka laskut lasketaan eikä heti täyttää taululle. Opetuksesta jäisi tällöin enemmän mieleen, eikä tunti oli pelkästään taululta kopioimista. Samoin myös koeviikoissa voisi tulla tehdä kompromisseja molempiin suuntiin.
Lämmitys olisi kiva. Koeviikot myös jatkossa.
Lisäisin ehdottomasti lämmitystä, sillä koulussa on melkeinpä aina kylmä ja se tuo epämukavuutta koulupäiviin.
En osaa sanoa.
Lämmitys päälle, ruoka huonontunut, rahaaa käytetään padeihin ja televisioihin muttei olennaisempiin asioihin esim lämmitykseen
Lisäisin lämmitystä.
Enemmän voitaisiin vielä käyttää erilaisia opetustyylejä ja -laitteita.
Savonlinnan lyseon lukioKolmannen vuosikurssin päättökysely 2015-201610.2.2016